понеделник, 10 юни 2019 г.

Подкрепете Петицията срещу ДОПГ Топлофикация София ЕАД в Съда на ЕС в Люксембург

Подкрепете Петицията срещу ДОПГ Топлофикация София ЕАД в Съда на ЕС в Люксембург




https://www.change.org/p/fotovoltaik-позиция-на-гражданите-по-съединени-дела-с-708-17-и-с-725-17-на-съда-на-европейския-съюз


и ТУК:

https://www.peticiq.com/233994?s=61935745

Позиция на гражданите по съединени дела с-708/17 и с-725/17 на Съда на Европейския Съюз


Подкрепяйки Петицията пострадалите от Топлофикация български граждани ще изразят становището си по съединени дела С-708/2017 и С-725/2017 на Съда на Европейския Съюз, с цел да бъде постановено Решение, което освобождава българските граждани от пожизнени, непрекъснати, нежелани, непоискани услуги без подписан договор от Топлофикация и ще доведе до решаване в полза на гражданите на всички съдебни дела в България по искове на Топлофикация.
Моля Съдът на Европейския Съюз да реши:
1. Директива 2011/83/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2011 година относно правата на потребителите, за изменение на Директива 93/13/ЕИО на Съвета и Директива 1999/44/ЕО на Европейския парламент и на Съвета и за отмяна на Директива 85/577/ЕИО на Съвета и Директива 97/7/ЕО на Европейския парламент и на Съвета трябва да се тълкува в смисъл, че НЕ ДОПУСКА национална правна уредба, която предвижда, че в сградите в режим на етажна собственост, топлоснабдени от районна отоплителна система, етажните собственици са длъжни да участват в разходите за отопление на сградата, макар и индивидуално да не са поръчвали доставката на централно отопление и включително ако не го използват в своя апартамент.
2. Член 13, параграф 2 от Директива 2006/32/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 5 април 2006 година относно ефективността при крайното потребление на енергия и осъществяване на енергийни услуги и за отмяна на Директива 93/76/ЕИО на Съвета, както и член 10, параграф 1 от Директива 2012/27/ЕС на Европейския парламент и на Съвета от 25 октомври 2012 година относно енергийната ефективност, за изменение на директиви 2009/125/ЕО и 2010/30/ЕС и за отмяна на директиви 2004/8/ЕО и 2006/32/ЕО и точка 1.1 от приложение VII към Директива 2012/27 трябва да се тълкуват в смисъл, че НЕ ДОПУСКАТ национална правна уредба, която предвижда, че в сградите в режим на етажна собственост, топлоснабдени от районна отоплителна система, определена част от разходите за използваното в сградата отопление, съответстваща на топлоенергията, отдадена от сградната инсталация, се разпределя между етажните собственици според отопляемия обем на апартаментите им, независимо какво количество от тази топлоенергия е реално отдадено във всеки апартамент“.
3. Моля да постановите, че се дължи заплащане на топлофикацинни услуги само при изрично подписан договор с и от всеки  потребител. При липса на изрично подписан договор топлофикацинните услуги се считат за непоискани и НЕ се дължи заплащането им.
4. МОЛЯ ДА ПОСТАНОВИТЕ РЕШЕНИЕ В ЗАЩИТА НА ПРАВАТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ И ГРАЖДАНИТЕ НА ЕС И В ЗАЩИТА НА ЕВРОПЕЙСКОТО ПРАВО. Противното би върнало Европейския континент в ерата на Феодализма и ще се равнява на най-ритуалното самоубийство на ЕС и на всички общочовешки ценности, които ЕС представлява за народите по целия свят.
4.1 ИСКАНЕ ЗА ОТВОД НА ГЕНЕРАЛНИЯ АДВОКАТ H. SAUGMANDSGAARD ØE поради груби пропуски и грешки в Заключение от 30.04.2019г. и изразено съмнение в безпристрастността му.

сряда, 5 юни 2019 г.

Кой е другарят Емил Ценов Георгиев, известен като агент Станислав от ФЕДЕРАЦИЯТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ?

Кой е другарят Емил Ценов Георгиев, известен като агент Станислав от ФЕДЕРАЦИЯТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ?

Изгледах тези дни това предаване с участието на процесния другар. Същият беше и при ОмбудсМая Маноловица на 29.05.2019г. на обществено обсъждане на новата стара наредба за ОПГ Топлофикация и ОПГ Министерство на енергетиката.




Другарят Емил Ценов Георгиев е с псевдоним от Държавна сигурност - Станислав и секретен сътрудник - агент. 
Същият е бил депутат в 42 Народно Събрание и е гласувал за лобистките Закон за енергетиката, за ДКЕВР и други.

Същият е бил директор, а сега секретар на ФЕДЕРАЦИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ! "Георгиев е дългогодишен член на националното ръководство на Федерацията на потребителите в България, а от 2015 г. е изпълнителен секретар."

Кандидат депутат във всички последни избори от листите на ОПГ БСП. Включитело и за последния евровот под преференциален номер 17.

Много юристи и правозащитници са на мнение, че такива другари работещи за Мафията, за ОПГтата, за ТоплоФЪКация, за Теменужка, за Р.Овчаров, за ОПГ ЧЕЗ и т.н. заслужават РАЗСТРЕЛ. А вие как мислите?

Ами и Левски го е казал: "За предателите смърт, смърт и само смърт"!


А като мимикрира във Федерацията за ЗАЩИТА на потребителите, не е ли именно ПРЕДАТЕЛ на потребителите?????

Какво показват справките за агент Станислав?

Три имена
Емил Ценов Георгиев
Дата на раждане
14.06.1951 г.
Място на раждане
с. Кутово, обл. Видин
Вербувал го служител
о. р. Петко Каменов на 18.08.1978 г., регистриран на 24.08.1978 г.
Ръководил го служител
о. р. Петко Каменов
Структури, в които е осъществявано сътрудничеството
ОУ на МВР-Видин-ДС
Качеството, в което е осъществявано сътрудничеството-секретен сътрудник
агент
Псевдоними
Станислав
Документи, въз основа на които е установена принадлежността към органите по чл. 1
Рег. дневник; картон обр. 4; протокол рег. КА № 498/ 13.04.1990 г. с предложение за унищожаване на лично дело ІА-755; протокол рег. № КА 552/ 27.05.1990 г. на лично дело ІА-1568; доклад на МВР рег. № RB202009-001-05/01-08-І-1970/ 09.11.2007 г.
Снемане от действащия оперативен отчет
1985 г.
Публична длъжност или публична дейност
Директор; ръководител в периода от 1992 г.  до 1997 г.
ЕМИЛ ЦЕНОВ ГЕОРГИЕВ, ЕГН 5106141781, Видин

РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
КОМИСИЯ ЗА РАЗКРИВАНЕ НА ДОКУМЕНТИТЕ И ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА ПРИНАДЛЕЖНОСТ НА БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ
КЪМ ДЪРЖАВНА СИГУРНОСТ И РАЗУЗНАВАТЕЛНИТЕ СЛУЖБИ
НА БЪЛГАРСКАТА НАРОДНА АРМИЯ
--------------------------------------------------------------------------------------


Р Е Ш Е Н И Е № 2-395/ 17.09.2014 г.


Комисията за разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армияизвърши проверка на лица по чл. 26, ал. 1, т. 1 от Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия – лица, регистрирани от РИК за кандидати за народни представители в 43-то Народно събрание. От 5 232 лица 2 236 лица не подлежат на проверка по силата на чл. 26, ал. 4 от Закона. Проверени са 2 996 лица.
След като проучи и обсъди наличните материали Комисията за разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия


Р Е Ш И :


Обявява установената и обявена с решение № 230/ 16.06.2011 г. – ВАК - принадлежност към органите по чл. 1 от Закона на:

Обявява установената и обявена с решение 19/ 23.11.2007 г. – кандидати за местни избори – 2007 г. - принадлежност към органите по чл. 1 от Закона на:

Три имена
Емил Ценов Георгиев
Дата на раждане
14.06.1951 г.
Място на раждане
с. Кутово, обл. Видин
Вербувал го служител
о. р. Петко Каменов на 18.08.1978 г., регистриран на 24.08.1978 г.
Ръководил го служител
о. р. Петко Каменов
Структури, в които е осъществявано сътрудничеството
ОУ на МВР-Хасково-ДС; ОУ на МВР-Видин-ДС
Качеството, в което е осъществявано сътрудничеството-секретен сътрудник
агент
Псевдоними
Станислав
Документи, въз основа на които е установена принадлежността към органите по чл. 1
Рег. дневник; картони - обр. 4 – 7 бр. и обр. 6; протокол рег. КА № 498/ 13.04.1990 г. с предложение за унищожаване на лично дело ІА-755 (Хс); протокол рег. № КА 552/ 27.05.1990 г. на лично дело ІА-1568 (Хс); протокол рег. № 13/ 19.04.1990 г. с предложение за унищожаване работно дело IР-332 (Вд); доклад на МВР рег. № RB202009-001-05/01-08-І-1970/ 09.11.2007 г.
Снемане от действащия оперативен отчет
1985 г.
Кандидат за народен представител в 43 НС, издигнат от "БСП лява България" във 2-и МИР-Бургас

Обявена принадлежност към органите по чл. 1 от Закона с решение № 61/ 15.04.2009 г. - Държавна агенция за метрология и технически надзор
Обявена принадлежност към органите по чл. 1 от Закона с решение № 272/ 18.10.2011 г. – кандидати за местни избори – 2011 г.
Обявена принадлежност към органите по чл. 1 от Закона с решение № 2-9/ 22.05.2012 г. – кандидати за местни избори – 2011 г.
Обявена принадлежност към органите по чл. 1 от Закона с решение № 2-172/ 26.04.2013 г. – лица, регистрирани от РИК за кандидати за народни представители в 42 Народно събрание



Същото виждаме и в:

Р Е Ш Е Н И Е № 61/ 15.04.2009 г.

установява и обявява принадлежност към органите по чл. 1 от Закона за достъп и разкриване на документите и за обявяване на принадлежност на български граждани към Държавна сигурност и разузнавателните служби на Българската народна армия на следните лица:

Три имена
Емил Ценов Георгиев
Дата на раждане
14.06.1951 г.
Място на раждане
с. Кутово, обл. Видин
Вербувал го служител
о. р. Петко Каменов на 18.08.1978 г., регистриран на 24.08.1978 г.
Ръководил го служител
о. р. Петко Каменов
Структури, в които е осъществявано сътрудничеството
ОУ на МВР-Видин-ДС
Качеството, в което е осъществявано сътрудничеството-секретен сътрудник
агент
Псевдоними
Станислав
Документи, въз основа на които е установена принадлежността към органите по чл. 1
Рег. дневник; картон обр. 4; протокол рег. КА № 498/ 13.04.1990 г. с предложение за унищожаване на лично дело ІА-755; протокол рег. № КА 552/ 27.05.1990 г. на лично дело ІА-1568; доклад на МВР рег. № RB202009-001-05/01-08-І-1970/ 09.11.2007 г.
Снемане от действащия оперативен отчет
1985 г.
Публична длъжност или публична дейност
Директор; ръководител в периода от 1992 г.  до 1997 г.

Обявен с решение № 19/ 23.11.2007 г. - кандидати за местни избори – 2007 г.


И не можем да се въздържим да не Ви покажем агентурната книжка на дупетатинът, агент на ДС, които предлага таксата "сградна инсталация" да се закове между 20 и 40%!!!!!!!








Източници - Комисията по Досиетата, Бивол, ТВ СКАТ и други.

КЕВР ни готви нов тотален грабеж!

КЕВР ни готви нов тотален грабеж!


Дата  3246 

/Поглед.инфо/ Незаконната КЕВР ни готви ново тотално повишение на „цената“ на тока. Прогнозата е за над 20%, като се добавят „екстрите“ за непоисканите, но насилствено налагани „услуги“, като „добавка за зелена енергия“, „високоефективно комбинирано производство“, „невъзстановяеми разходи“, „задължения към обществото“; както и „екстрите“ за достъп и пренос до и през електропреносната и разпределителната мрежа, без които е невъзможна продажбата на електроенергия на крайния потребител и е абсурдно да бъдат отделно калкулирани като „услуги“. В правовите държави това е невъзможно, но за нелегитимния регулатор невъзможни неща няма. Поскъпването ще се отрази убийствено върху гражданите и бизнеса: рязко ще нарасне смъртността на и без това оредяващото ни население; рязко ще нараснат и фалитите, особено на малкия и средния бизнес.
Нека припомним, че КЕВР (бивша ДКЕВР) е незаконна организация по силата на Третия енергиен пакет, приет от ЕК през 2009 г. Пакетът, съдържащ три Регламента – (ЕО)715/2009, (ЕО)714/2009, (ЕО)713/200 и две Директиви – 2009/73/ЕО и 2009/72/ЕО и задължаващ страните-членки да го транспонират в националните си законодателства не по-късно от 3 март 2011 г., предвижда:
- създаването на ефективен и единен европейски пазар така, че цените на газа и тока да се задържат на възможни най-ниски равнища;
- създаване на независим от правителството, със широки пълномощия национален регулаторен орган, напълно независим от всякакви публични или частни интереси.
Изложено е и виждането на ЕК как точно трябва да се избира съставът на регулатора: от Граждански форум за енергетика (Citizen’s Energy Forum)да се превърне в движеща сила за изграждане на конкурентни пазари на дребно и за гарантиране защитата на интересите на потребителите (гражданите и бизнеса). Ясно като бял ден е, че регулаторът не може да се избира от парламента, а от граждански форум! Тоест, КЕВР е незаконна по силата на Третия енергиен пакет, а актовете й, считано от 3 март 2011 г. следва да се считат за НЕДЕЙСТВИТЕЛНИ и НИЩОЖНИ!!!
Да, ама не и за българския, божем, парламент, в който продължават незаконно да битуват 140 депутати с интереси в енергийния бизнес. Това огласи преди две години д-р Константин Тренчев, президентът на синдиката „Подкрепа“. Сигурно е така, след като до днес, никой не е опровергал този факт. От което следва, че тези 140 депутати, които представляват мнозинство и скалъпват „закони“ за себе си, отдавна са загубили качествата на народни избраници, след като извършват дейност, която е несъвместима с положението им на народен представител (чл.68 ал.1 на Конституцията); освен това, престъпвайки клетвата, която са положили по чл. 76, ал. 2 от КРБ: „във всичките си действия да се ръководят от интересите на народа”, те са се превърнали и в клетвопрестъпници! А актове, приети отклетвопрестъпници, от загубили качествата на народни представители, не могат да пораждат правно действие!
Освен казаното от д-р Тренчев, в публичното пространство се прокрадна информация, че членовете на незаконната ДКЕВР/КЕВР получавали по 100 000 (сто хиляди) лева рушвет за всеки процент от поисканото от монополистите повишаване на „цената“ на тока. И това медийно разкритие до днес не е опровергано!
Да припомним също така, че от създаването си по време на властването на режима на Костов, ДКЕВР успя да закрепости потребителите на произвола на енергийните монополисти, да налага „услуги“, които потребителите нито ползват, нито желаят да ползват, на „цени“, които все по-нарастващо облагодетелстват монополистите, но които са непосилни за три четвърти от българските граждани. Обективно, последиците от деянията на ДКЕВР са социално-екстерминистични, доколкото достигат до всеки български дом. Впрочем, още през 2006 г., преждевременно споминалият се Илия Божинов – член на ВС на БСП, – разкри колосалните мащаби на престъпния конкубинат на енергийните монополисти с „компетентните органи”, политици, магистрати, медии и „енергийни експерти”, организирани в щедро финансирани от чужбина „експертни институти”; назова го „енергийна мафия.” Налице е нарастваща „заплаха от енергиен фашизъм”, бие тревога и журналистът от в. “Труд” Георги Великов. Иначе казано, КЕВР/ДКЕВР е инструмент на енергийната мафия, един от каналите, чрез който се осъществява физическото унищожение на част от българската нация   деяние, което попада в дефинитивното поле на понятието геноцид – престъпление, за което няма давност (чл. 416 от НК). Това трябва да знаят членовете на незаконната КЕВР: рано или късно, справедливостта Божия и народна ще ги настигне, където и да са!
Нека сега насочим вниманието на редовия гражданин към императива на чл.86, ал. 2 на Конституцията на РБ: "ЗАКОНИТЕ И РЕШЕНИЯТА НА НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ЗА ВСИЧКИ ДЪРЖАВНИ ОРГАНИ, ОРГАНИЗАЦИИТЕ И ГРАЖДАНИТЕ."
Съгласно този конституционен императив, всякакви наредби, постановления и пр., включително актовете на незаконната КЕВР, НЕ СА ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ за държавните органи, организациите и гражданите, ergo, не могат да пораждат правно действие.
Напълно естествено за правовите държави е единствено актовете на законодателния орган да пораждат правни действия. Такъв е бил и замисълът на Върховния законодател – Седмото Велико народно събрание, записан още в преамбюла на демократичната ни Конституция: Да създадем демократична, правова и социална държава!
Това наше разбиране се споделя от ЕК в Брюксел, от Венецианската комисия, а последният доклад на Държавният департамент на САЩ за България от март 2019 г. съдържа смазващи констатации за задълбочаващи се злоупотреби и корупция във всички правителствени институции; неефикасност и липсата на отчетност в съдебната система; безнаказаност на длъжностите лица в най-високите етажи на властта...
Накрая, нека осветлим българските граждани, които стенат под ботуша на енергийната мафия, с два от актовете на върховните ни съдилища:
- още през 2001 г. Върховният административен съд се произнесе с влязло в сила решение по адм. д. № 3855/01, в мотивите на което изрично се подчертава, че е недопустимо прекратяване на електрозахранването чрез административна принуда;
- преди месеци пък, Върховният касационен съд с Решение № 303 по гр.д. № 4081/2017, в сила от 29 януари 2019 г., постанови, че доставчикът на електроенергия няма право да прекъсва електрозахранването, а ако незаконно го е прекъснал, длъжен е незабавно да го възстанови. Законосъобразно прекъсване се допуска само след влязъл в сила съдебен акт и то след писмено предупреждение на потребителя.
След като вече не могат произволно да ни спират тока, хайде сега да помислим, какво би станало ако всички заедно, стенещите по ботуша на енергийната мафия граждани и бизнес, престанем да плащаме незаконно налаганите повишени сметки за ток от незаконната КЕВР? И издигнем глас за изгонване от Народното събрание на ония 140 менте-депутати с интереси в енергийния бизнес, които отдавна са загубили качествата на народни представители и са се превърнали в клетвопрестъпници?
Уверявам ви, драги български мъченици на прехода, само след месец или два, цената на тока ще падне до реалната му цена (цената е мярка на стойността – това го знае всеки първокурсник!); ще отпаднат всичките насилствено налагани от незаконната КЕВР „екстри“; самата КЕВР ще бъде разпусната. А съвсем скоро, когато Република България се върне обратно в лоното на правовите държави, членовете й ще бъдат изправени пред съда!
Всичко зависи от самите нас! Да се осъзнаем като граждани, като Върховен суверен на Република България! И да наложим волята си! Да действаме! Времето е в нас, нали?

Хакери взривяват сгради чрез „умен“ електромер

Хакери взривяват сгради чрез „умен“ електромер


Дата 

02.04.2019 10224 Радко Ханджиев



Научен работник и публицист, доктор по история. Председател е на правозащитната неправителствена организация Гражданско сдружение “Асоциация на данъкоплатците в България”.




/Поглед.инфо/ Енергийната система на Венецуела е атакувана чрез излъчване на свръхмощен електромагнитен импулс

Този текст отдавна трябваше да бъде излъчен. Да забие като камбана за компетентните органи; да предприемат решителни мерки за защита на държавността! Учени от години предупреждават за възможност от терористични актове срещу отделни лица, обекти – вкл. стратегически, дори срещу държави, чрез енергийната система.

След сривовете в енергоснабдяването на Венецуела на 7 март и в следващите дни, вече няма съмнение, че този вид тероризъм е напълно реален. Според специалистите, системата вероятно е била атакувана чрез излъчване на свръхмощен електромагнитен импулс, с последици, подобни след взрив на атомна бомба: палежи на електрически подстанции, неспособност на системите да се възстановят; и т.н. Възможност за такива терористични удари притежават само могъщи, технологично обезпечени организации. Къде по-просто е да се атакуват индивиди.

През 2009 г. в Пуерто Рико, измамници, представящи се за инкасатори, пробиват софтуера и в продължение на месеци ограбват 400 милиона долара от потребителите. Това вероятно е станало не без съучастието на лица от енергийните компании и високите етажи на властта. У нас, през есента на 2012 г. трима действащи инкасатори на ЧЕЗ са задържани от полицията при спецоперация срещу манипулиране на уредите за търговско измерване. Тримата заработвали „на черно“, като намалявали консумираната електроенергия на около 30 търговски обекти в София. Срещу тази „услуга“ те получавали по 500 лв. месечно. „Задържаните са специалисти, които притежават определени технически умения и са извършвали манипулациите ежемесечно“, уточнява главен инспектор Златка Падинкова – началник на сектор „Престъпления срещу собствеността“ към СДВР. [1]
Най-голямо безпокойство обаче предизвиква възможността „умните“ електромери да комуникират с домакинските интелигентни уреди – практика, все по-широко разпространявана в развитите страни. Например, от офиса ви може да включите домашната си пералня или електрическа/газова фурна да приготви вечерята ви, час преди да се приберете у дома. И когато комуналните услуги се разширят до степен, че да образуват общоградски мрежи с интелигентни уреди, за потенциалните терористи това вече ще е голямо улеснение.
Преди повече от 10 години американският таблоид Weeky World News алармира как хакери или терористи могат да превърнат домашния ви компютър в бомба и да взривят дома ви; при това – от хиляди километри разстояние. (вж. Приложеното факсимиле на публикацията) Възражението, че не всеки има домашен компютър е без значение, след като енергоснабдяването е в частни компании, които монтират свои „умни“ уреди за търговско измерване. Чрез тях, опасността да бъдете взривени реално съществува. Не само за вашия дом, а и за околните сгради, дори за целият град!
„Не си мислете, че бушоните могат да ви предпазят от възникването на пожар“, предупреждава Нетанел Рубин – основен докладчик на 33-та Конференция срещу създаването на хаос чрез битовите комуникации (Chaos Communications Congress), състояла се през декември 2016 г. в Хамбург, Германия, съобщава британското специализирано издание The Register. (http://www.theregister.co.uk/2017/01/04/smart_metres_ccc/„Хакери могат да манипулират софтуера на електромера ви и да предизвикат пожар – нещо, което е съвсем лесно, след като „умният“ ви уред е в мрежова връзка.“
Едва ли е нужно пояснение, че „интелигентният“ електромер всъщност е малък компютър. Който го контролира, може да манипулира и софтуера му – факт, добре известен на българските потребители, на които от години, без тяхно знание и съгласие и в нарушения на ЕС препоръки и директиви, ЕРД-та монтират свои „умни“ измервателни уреди. Паролата за вход към софтуера е известна само на ограничен брой техни служители; така че само лица от ЕРД-та – подобно на тримата инкасатори на ЧЕЗ, могат да извършват манипулацията. До неотдавна, всички имахме механични (индукционни) електромери, които не могат да се манипулират. Но с отдаване електроснабдяването на чужди фирми, ЕРД-та умишлено демонтират механичните уреди, за да сложат свои, електронни, чрез които драстично да надписват сметките за ток – престъпна  практика, която властта изглежда не желае да прекрати.
„Целостта на електрическата система, на вашия дом, град, и на всичко наоколо, което е под контрола на енергийния ви доставчик, предизвиква сериозна тревога“, предупреждава Рубин. (вж. Приложената снимка на основния докладчик Нетанел Рубин)
На конференцията той посочи, че повечето „умни“ уреди използват масово разпространените за връзка с интернет-мрежите протоколи GSM и Zigbee, които са несигурни: те са шифровани с алгоритъм за предаване на данни GPRS A5, който – на специалистите от години е известно, че лесно може да бъде пробит. Нападателите могат безжично да свържат всички уреди в даден район към терористичните си бази, след като са пробили идентификационните данни за вход. Така те получават и директен достъп до фирмения софтуер.
„Ако атакуващите хакнат вашия електромер, те могат да получат достъп до всички уреди, свързани към електромера. Могат да контролират всеки уред в дома ви от улицата, да отключват брави, да предизвикат късо съединение в електрическата мрежа, могат да направят каквото си искат... Мрежата на „умните“ електромери в сегашното си състояние е изцяло уязвима за нападатели.“
А ако доставките на газ също се измерват с „умен“ уред, опасността да се взриви цял град, дори област, е напълно реална. Отговаряйки на въпроси на участници в конференцията, Рубин съобщи, че в САЩ са демонстрирани експлозии, задействани чрез хакване; но не пожела да посочи коя е организацията, провела експеримента.
Въпреки реалната опасност за хората от „умните“ електромери, въпреки императивните разпоредби на ЕС директиви, които забраняват монтирането им без информираното съгласие на потребителите и то след анализ на цена/полза (сost/benefit) на дългосрочните разходи и доказан икономически ефект за индивидуалния потребител; [2] определени лобисти в Европейският съюз искат да заменят над 70 на сто от електромерите с „умни“. Това ще струва около 45 милиарда евро на европейските потребители. Може ли да отгатнем кои ще бъдат облагодетелствани; и какви ще са потенциалните опасности за сигурността на държавите, ако лобистите надделеят и Европейската комисия отмени сегашните, по същество забранителни, разпоредби?
У нас общественици, експерти и неправителствени организации, които действително са загрижени за обществения интерес, отдавна настояват държавата да възстанови функциите си по доставките и разпределението на енергия, за да се гарантира сигурността на гражданите, стопанските субекти, държавността. Някои ратуват за национализация. Подобно решение едва ли е добро, защото може да доведе до международни съдебни спорове, крайният резултат от които вероятно ще бъде неизгоден за България. Изкупуването пък би означавало да възнаградим престъпните монополисти за това, че 14 години ограбват гражданите и обществото.
Има друг начин, чрез който да се ликвидира властта им: нарича се конфискация.Правно основание за налагане на подобен акт е Конвенцията на ООН срещу корупцията, ратифицирана от Народното събрание през 2006 г. (ДВ, бр.66/2006), откогато е част от вътрешното ни законодателство.
Събрани са многобройни факти и доказателства, че лицензите за доставките на ток и вода са отдадени по корупционен начин. В обществеността е налице вътрешна убеденост, че и последващата дейност на лицензиантите се родее с организираната престъпност; в драстично нарушение е на Регламент 2006/2004/ЕО, възпроизведен в Закона за защита на потребителите. ЧЕЗ, например, е квалифициран като нарушител-рецидивист от прокурора от Върховната административна прокуратура Веселин Найденов в интервю за ТВ-7, излъчено на 20.02.2013 г. Тоест, и придобиването на лиценза, и по-нататъшната дейност на лицензианта имат престъпен характер.
Задължение на държавата, произтичащо от императивните разпоредби на чл. 31 на Конвенцията, е да изземе и конфискува имущество, придобито в резултат на престъпни сделки. А чл. чл. 34, 35 пък задължават съдебните органи да анулират/прогласят за нищожен такъв договор; да потърсят обезщетение за претърпените вреди; както и да предприемат правни действия срещу лицата, отговорни за причинените щети. [3]
За това обаче е необходимо наличието на легитимна, действително независима и ефективна съдебна власт.
Бележки:
[1] в. „Дума“, 18 септември 2012 г.
[2] т.т. 20-23 и 31 на Commission Recommendation of 9 March 2012 on preparations for the roll-out of smart metering systems (2012/148/EU) в: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32012H0148:EN:NOT;
[3] Конвенция на ООН срещу корупцията (ДВ, бр. 66/2006 г.) file:///C:/Users/Admin/AppData/Local/Temp/KONVENCIQ_na_Organizaciqta_na_obedinenite_nacii_sresu_korupciqta.pdf
Член 31 - Замразяване, изземване и конфискация
1. Държавите - страни по конвенцията, във възможно най-голямата степен в рамките на собствената си правна система приемат необходимите мерки за извършване на конфискация на:
а) облагите, получени от престъпления по тази конвенцията, или на имущество на стойност, съответстваща на тези облаги;
б) имущество, оборудване или други помощни средства, използвани или предназначени за използване при извършване на престъпленията по тази конвенция.
2. Държавите - страни по конвенцията, приемат такива мерки, които са необходими, за да позволяват идентифицирането, проследяването, замразяването и изземването на предметите по ал. 1 на този член с оглед последваща конфискация.
3. Всяка държава - страна по конвенцията, приема в съответствие с вътрешното й право такива законодателни и други мерки, които са необходими за регламентиране на разпореждането на компетентните органи със замразено, иззето или конфискувано имущество в съответствие с ал. 1 и 2 на този член.
4. В случаите, когато облагите от престъпление са били частично или изцяло преобразувани или превърнати в друг вид движимо или недвижимо имущество, мерките по този член се прилагат по отношение на това имущество.
5. В случаите, когато облагите от престъпление са смесени с имущество, придобито със законни средства, това имущество, независимо от замразяването и изземването, подлежи на конфискация до размера на незаконно реализираните средства.
6. По отношение на приходи или други ползи, извлечени от облаги от престъпление или от имущество, получено в резултат на преобразуване или превръщане на придобитото от престъпление, както и от имущество, смесено с друго придобито чрез престъпление имущество, мерките по този член се прилагат по същия начин и в степента, в която те се прилагат спрямо облагите от престъпление.
7. За целите на прилагането на този член и на чл. 55 от тази конвенция всяка държава - страна по конвенцията, упълномощава своите съдилища и други компетентни органи да изискват представянето или изземването на банкови, финансови или търговски документи. Държава - страна по конвенцията, не може да откаже предприемането на действия съгласно разпоредбите на тази алинея на основание запазване на банкова тайна.
8. Държавите - страни по конвенцията, могат да разгледат възможността за въвеждане на изискване деецът да доказва законния произход на приходите или имуществото, за които се предполага, че са придобити чрез престъпление, или на друго имущество, подлежащо на конфискация, доколкото такова изискване съответства на принципите на вътрешното право и на характера на съдебното или друг вид производство.
Член 34 - Последици на корупционните актове
При зачитане на добросъвестно придобити права от трети лица всяка държава - страна по конвенцията, предприема мерки в съответствие с основните принципи на вътрешното й право, за да посрещне последиците от корупцията. В този контекст държавите - страни по конвенцията, могат да разглеждат корупцията като релевантен фактор в съдебните процедури или, за да анулират или унищожат договор, да оттеглят съгласието или друго подобно правно действие, или да предприемат каквото и да било друго изправително действие.
Член 35 - Обезщетение за вреди
Всяка държава - страна по конвенцията, предприема такива мерки, които са необходими в съответствие с вътрешното й право, за да гарантира, че лицата, претърпели вреди в резултат на корупционни актове, имат право да предприемат правни действия срещу отговорните за причиняването на щетите, за да получат обезщетение.